Розвиток та імперативи CRM-систем в управлінні транспортним підприємством


  • Світлана Боняр
  • Олена Харчук

Анотація

Розглянуто розвиток CRM-систем, починаючи з програм для окремого продавця у виконанні його щоденних дій та закінчуючи системами підтримки якості товарів і послуг, завданнями яких є постійне збільшення якісних показників діяльності компанії. Були розглянуті системи Contact Management, Sales Force Automation, Customer Support, Quality Management, CRM-системи автоматизації діяльності компаній в різноманітті її взаємовідносин із замовниками, CRM-лінійка Creatio, Pipedrive, LP-CRM, Huge Profit, Keepin CRM, Clever BOX: CRM, KeyCRM, Perfectum CRM+ERP, Sales Drive та Microsoft Dynamics 365.

Визначено, що однієї класифікації CRM-систем не існує, і їх можна представити у вигляді розподілу в залежності від завдань, функцій та інструментів їх реалізації, це такі наступні види автоматизованих систем, як: оперативні, аналітичні, колаборативні або спільні. Оперативний CRM використовуються співробітником компанії для оперативного доступу до інформації по конкретному клієнту в ході безпосередньої взаємодії із клієнтом – процесів продажу й обслуговування. Аналітичний CRM – використовується для аналізу різних даних, що стосуються як самого клієнта/клієнтів, так і діяльності фірми. Основна мета – аналітична обробка всієї інформації про клієнтів. Колаборативний CRM використовує нові способи взаємодії із замовниками, надання їм сучасних засобів зв'язку, цілодобовий доступ користувачів до фахівців постачальника.

Сьогодні в Україні використовуються найсучасніші CRM-системи. CRM (Customer Relationship Management) – це система управління, що характеризує взаємовідносини з клієнтами та направлена на автоматизацію всіх процесів в організації, дає можливість покращити ефективність організації та оптимізувати процес управління. CRM-лінійка Creatio – система для великих та середніх підприємств, яка об’єднує та прискорює процеси продажів, маркетингу та сервісу з операційними процесами організації. Pipedrive – CRM система для управління постійними продажами для постачальників та організацій, що розвиваються. LP-CRM – система управління, що використовує «товарний бізнес» для особистого користування. Huge Profit – система управління, що використовує «товарний бізнес» для автоматизації основних фінансових процесів, а саме обліку залишку товару, контролінгу продажів, відображення доходів та витрат. Система Keepin CRM – проста та функціональна для роботи підприємства, об’єднана з популярними українськими маркетплейсами та сервісами, взаємодіє з лідами та клієнтами, повна автоматизація, ведення фінансів тощо.

Доведено, що в сучасних умовах CRM-концепція направлена на поглиблене дослідження ринку та вивчення конкретних особливостей клієнтів.

Ключові слова: розвиток, імперативи, CRM-системи, управління підприємством, модуль, програмне забезпечення.

Посилання

1. Що таке CRM-система та як вона працює? URL: https://www.creatio.com/page/uk/definition-crm.

2. Управління відносинами з клієнтами URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/.

3. Результати дослідження ринку CRM в Україні. URL: https://www.bitrix24.ua.

4. ТОП 10 найкращих CRM-систем в Україні. URL: https://seoukraine.com.ua/top-10-naikrashchykh-crm-system-v-ukraini/.



References



1. Shcho take CRM-systema ta yak vona pratsyuye? [What is a CRM system and how does it work?]. URL: https://www.creatio.com/page/uk/definition-crm.

2. Upravlinnya vidnosynamy z kliyentamy. [Management of relations with clients]. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/.

3. Rezulʹtaty doslidzhennya rynku CRM v Ukrayini. [Results of CRM market research in Ukraine].URL: https://www.bitrix24.ua.

4. TOP 10 naykrashchykh CRM-system v Ukrayini. [TOP 10 best CRM systems in Ukraine]. URL: https://seoukraine.com.ua/top-10-naikrashchykh-crm-system-v-ukraini/.
Опубліковано
2023-05-14
Як цитувати
Боняр, С., & Харчук, О. (2023). Розвиток та імперативи CRM-систем в управлінні транспортним підприємством. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія Економіка, 15(30). https://doi.org/10.33296/2707-0654-15(30)-08
Розділ
4. Економіка та управління підприємствами