Стратегічний аналіз та формування управлінського портфелю конкурентоспроможного підприємства


  • Яна Кононенко
  • Карина Шкіря
  • Нонна Лирьова
  • Валерій Ковальов

Анотація

Анотація. У статті розглядаються конкурентоспроможність підприємства як ключовий фактор успіху конкурентної боротьби у ринковому середовищі, оскільки вона визначає ринкові позиції, рівень рентабельності, перспективи подальшого розвитку та є запорукою фінансової стабільності. Проаналізовано роботи вітчизняних та зарубіжних науковців і підприємців, оскільки підвищення рівня конкурентоспроможності є провідним питанням у економічній сфері, яке вивчається багатьма вченими.  Виділено чинники та фактори впливу на підвищення рівня конкурентоспроможності та обґрунтовано необхідність стратегічного аналізу підприємства задля оцінки поточного стану діяльності та ефективного управління економічними процесами. Описано методики та види аналізу, що надають можливість для комплексної оцінки всіх чинників конкурентоспроможності. Акцентовано увагу на те, що проведення комплексної оцінки стану функціонування зазвичай проводиться у разі зміни власника підприємства, при зміні вектору діяльності, реструктуризації і т. д., тобто підчас суттєвих змін на підприємстві або помітного погіршення фінансового стану чи втраті конкурентних позицій на ринку, а не є сталою практикою у процесі діяльності. Виділено фактори впливу на вказані чинники, їх вагомість та можливості корегування їх показників. Розглянуто системи управління підприємством та зв'язок між  якістю управлінських рішень та рівнем конкурентоспроможності. Доведено необхідність формування економічно-обґрунтованого управлінського портфелю задля підвищення рівня конкурентоспроможності як основного елементу з метою забезпечення успішної діяльності, а також необхідності проведення постійного моніторингу та аналізу процесів для прийняття управлінських рішень. Розглянуто методики управління підприємством або його елементами, детально розглянуто таку методику як «Кайдзен». Головною метою є формування інструментарію управлінського портфелю на основі результатів аналізу внутрішнього та зовнішнього стану підприємства задля підвищення якості управління та загальної конкурентоспроможності. Запропоновано алгоритм процесу проведення стратегічного аналізу, формування на його основі управлінського портфелю з метою підвищення якості та поліпшення процесу управління.

Ключові слова: конкурентоспроможність, стратегічний аналіз, оцінка стану підприємства, управління підприємством, якість управління.

Опубліковано
2020-09-15
Як цитувати
Кононенко, Я., Шкіря, К., Лирьова, Н., & Ковальов, В. (2020). Стратегічний аналіз та формування управлінського портфелю конкурентоспроможного підприємства. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія Економіка, 8(16). https://doi.org/10.33296/2707-0654-8(16)-05
Розділ
4. Економіка та управління підприємствами